Po - Pá 7.00 - 15.30 hodin

Drobečková navigace

Úvod > Autoservis > Čištění a opravy automatických převodovek

Čištění a opravy automatických převodovek


1. V okénku je vidět čistá kapalina, která jde do převodovky a naopak kapalina , která jde špinavá z převodovky. Stroj začíná novou kapalinou přetlačovat starou – znečištěnou, která se zachytává ve zvláštní nádobě. Po celou dobu stroj přesně váží kolik odebírá staré náplně a kolik dodává nové. Je to plný automat, takže nepustí více než odsaje, aby se nepoškodila převodovka.

V okénku je vidět čistá kapalina

2. Znečištění je patrné i na průhledných hadicích.
Zde je vidět – u kovového obalu umístěný filtr, který zachycuje znečištění a zamezuje tak jeho možnosti dostat se zpět do systému náplně převodovky.

Znečištění je patrné i na průhledných hadicích

3. Po celou dobu se zaznamenává jak tlak v převodovce, tak i záznam kolik kterého oleje jde – množství odsátého znečistěného + nový olej dopravovaný do systému. Stále pak sledujeme , kdy nám již z převodovky bude vytékat čistý olej. V tomto případě je stále hodně znečistěno. Jedná se o jistě poctivou starší převodovku, nová už by prokluzovala na takto znečistěný olej.

Po celou dobu se zaznamenává jak tlak v převodovce

4. Je důležité se správně do systému převodovky napojit – tedy za převodovkou na tlakovou stranu. V opačném případě hrozí poškození převodovky. K tomuto slouží celá řada přechodek na jednotlivé vozy + velmi kvalitně proškolený personál.

Je důležité se správně do systému převodovky napojit

5. Teď už se proplachuje po několikáté a stále je olej znečištěn. Na displeji je vidět, jak se vyrovnávají jednotlivá množství a celý převodový systém se dočišťuje. Stroj to co odsaje znečištěné, ihned ve stejném množství doplňuje. Vše je digitálně hlídáno.

Teď už se proplachuje po několikáté

6. Máme vyčištěno, oleje jsou stejné a na displeji je i patrná teplota náplně, která je také velmi důležitá. Opět sledujeme jednotlivé tlaky – jsme v 3 minutě práce již s novým olejem.

Máme vyčištěno, oleje jsou stejné a na displeji

7. Probíhá 16. minuta – viz. displej , olej je krásně čistý, teplota nám krásně stoupá a tlak systému je v pořádku.

Probíhá 16. minuta – viz. displej

8. Nyní jsme v samém závěru celé operace – je 55. minuta, teplota systému je ideální, průtok provozní kapaliny je úplně stejný, tedy čistý a tlak v systému je stále perfektní.
Máme hotovo a vozidlo je takto perfektně připraveno na další užívání. Zákazník může být spokojen a my také. Takto by měla vypadat dobře odvedená práce.

Nyní jsme v samém závěru celé operace – je 55. minuta


Víte, že

Olej v automatických převodovkách by se měl měnit po 60 000 km

V dílenských předpisech originálních servisů se čištění nedělá, pouze se doplňuje olej a vyměňuje filtr. Zachytí vše nový filtr ve vaně jak tvrdí servisy? Když ano, proč po nové výměně oleje a filtru je olej stále černý a prokluz při řazení se nezlepšil? Jedině kompletní vyčištění vše může napravit a má to i logiku.

Výrobci vozidel dávající doživotní záruku na převodovky-počítají se životností vozidla pouhých 180 000 km.

Výrobci vozidel chtějí prodávat nové vozy a ne udržovat starší v chodu. My bychom také rádi jezdili novými a starší odváželi na vrakoviště, to by ale museli výrobci a prodejci snížit cenu, abychom si vozidla mohli kupovat jako třeba pračku. To se ale zatím neděje….