Po - Pá 7.00 - 15.30 hodin

Drobečková navigace

Úvod > Stará struktura - nemazat > Čištění a opravy automatických převodovek old

Čištění a opravy automatických převodovek

  1. image1.JPGV okénku je vidět čistá kapalina, která jde do převodovky a naopak kapalina , která jde špinavá z převodovky. Stroj začíná novou kapalinou přetlačovat starou – znečištěnou, která se zachytává ve zvláštní nádobě. Po celou dobu stroj přesně váží kolik odebírá staré náplně a kolik dodává nové. Je to plný automat, takže nepustí více než odsaje, aby se nepoškodila převodovka.







  2. image2.JPGZnečištění je patrné i na průhledných hadicích.
    Zde je vidět – u kovového obalu umístěný filtr, který zachycuje znečištění a zamezuje tak jeho možnosti dostat se zpět do systému náplně převodovky








  3. image3.JPGPo celou dobu se zaznamenává jak tlak v převodovce, tak i záznam kolik kterého oleje jde – množství odsátého znečistěného + nový olej dopravovaný do systému. Stále pak sledujeme , kdy nám již z převodovky bude vytékat čistý olej. V tomto případě je stále hodně znečistěno. Jedná se o jistě poctivou starší převodovku, nová už by prokluzovala na takto znečistěný olej.






  4. image4.JPGJe důležité se správně do systému převodovky napojit – tedy za převodovkou na tlakovou stranu. V opačném případě hrozí poškození převodovky. K tomuto slouží celá řada přechodek na jednotlivé vozy + velmi kvalitně proškolený personál. 







  5. image6.JPGTeď už se proplachuje po několikáté a stále je olej znečištěn. Na displeji je vidět, jak se vyrovnávají jednotlivá množství a celý převodový systém se dočišťuje. Stroj to co odsaje znečištěné, ihned ve stejném množství doplňuje. Vše je digitálně hlídáno.







  6. image7.JPGMáme vyčištěno, oleje jsou stejné a na displeji je i patrná teplota náplně, která je také velmi důležitá. Opět sledujeme jednotlivé tlaky – jsme v 3 minutě práce již s novým olejem.








  7. image8.JPGProbíhá 16. minuta – viz. displej , olej je krásně čistý, teplota nám krásně stoupá a tlak systému je v pořádku.








  8. image9[1].JPGNyní jsme v samém závěru celé operace – je 55. minuta, teplota systému je ideální, průtok provozní kapaliny je úplně stejný, tedy čistý a tlak v systému je stále perfektní.
    Máme hotovo a vozidlo je takto perfektně připraveno na další užívání. Zákazník může být spokojen a my také. Takto by měla vypadat dobře odvedená práce.

     

     


    VÍTE, ŽE ….

  • olej v automatických převodovkách by se měl měnit po 60 000 km
  • v dílenských předpisech originálních servisů se čištění nedělá, pouze se doplňuje olej a vyměňuje filtr. Zachytí vše nový filtr ve vaně jak tvrdí servisy? Když ano, proč po nové výměně oleje a filtru je olej stále černý a prokluz při řazení se nezlepšil? Jedině kompletní vyčištění vše může napravit a má to i logiku.
  • výrobci vozidel dávající doživotní záruku na převodovky-počítají se životností vozidla pouhých 180 000 km.
  • výrobci vozidel chtějí prodávat nové vozy a ne udržovat starší v chodu. My bychom také rádi jezdili novými a starší odváželi na vrakoviště, to by ale museli výrobci a prodejci snížit cenu, abychom si vozidla mohli kupovat jako třeba pračku. To se ale zatím neděje….